InclusionTOC: Συμπερίληψη των Μεταναστριών στην ΕΕΚ
Στη χώρα μας, οι γυναίκες μετανάστες αποτελούν μία μειονότητα η οποία συχνά δέχεται διακρίσεις σε θέματα γλωσσικής επάρκειας και εκπαίδευσης. Γι’ αυτό το λόγο, η Ελλάδα υιοθέτησε διάφορες ευρωπαϊκές πολιτικές ενάντια στις διακρίσεις (όπως το N. 4443/2016 περί εφαρμογής της αρχής ίσης μεταχείρισης προσώπων ασχέτως φυλετικής ή εθνοτικής τους καταγωγής) οι οποίες σχετίζονται -μεταξύ άλλων- με την πρόσβαση στην εκπαίδευση και την εργασία. Ασχέτως αυτών των λύσεων, πολλές μετανάστριες εξακολουθούν να δέχονται απόρριψη και ρατσιστικές συμπεριφορές, κάτι που μπαίνει εμπόδιο στην εκπαίδευση τους.
Την λύση σε αυτό έρχεται να δώσει το InclusionTOC, ένα νέο διετές πρόγραμμα Erasmus+, το οποίο στοχεύει στην συμπερίληψη μεταναστριών που θέλουν να σπουδάσουν σε κέντρα επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης. Στα πλαίσια του προγράμματος, θα αναπτυχθούν 3 αποτελέσματα:
- Εκπαιδευτικό πρόγραμμα – Ένταξη των μεταναστριών με τη χρήση της Θεωρίας της Αλλαγής
- Ψηφιακή πλατφόρμα – Θεωρία της Αλλαγής μέσω Συμμετοχικού Σχεδιασμού για τη συμπερίληψη των μεταναστριών
- Οδηγός κατάρτισης για την ηγεσία, την προσωπική ανάπτυξη και την ενδυνάμωση των μεταναστριών
Τι είναι η Θεωρία της Αλλαγής (Theory of change);
Η Θεωρία της Αλλαγής είναι μία μέθοδος που βοηθά τους οργανισμούς να περιγράψουν το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν, τις αλλαγές που θέλουν να κάνουν, και τι σκοπεύουν να κάνουν. Πρόκειται για μία μεθοδολογία σχεδιασμού, συμμετοχής και αξιολόγησης για την προώθηση της αλλαγής, ορίζοντας μακροπρόθεσμους στόχους και έπειτα χρησιμοποιώντας την αναδρομή προς τα πίσω για τον εντοπισμό των απαραίτητων προϋποθέσεων.
Η κοινοπραξία αποτελείται από 6 οργανισμούς από την Πολωνία, την Ολλανδία, τη Ρουμανία, την Ιταλία, την Κύπρο και την Ελλάδα. Η IDEC είναι υπεύθυνη για το δεύτερο αποτέλεσμα του προγράμματος, την δημιουργία της ψηφιακής πλατφόρμας, η οποία κάνοντας χρήση του συμμετοχικού σχεδιασμού (participatory design) για την ανταλλαγή ιδεών, θα διαθέτει τα απαραίτητα εργαλεία στο προσωπικό, τους διευθυντές και τις μετανάστριες που σπουδάζουν στα Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, προκειμένου να εφαρμοστεί η Θεωρία της Αλλαγής (Theory of Change) για την προαγωγή της συμπεριληπτικότητας των ευαίσθητων αυτών ομάδων εντός του οργανισμού. Παράλληλα με τα εργαλεία αυτά, η πλατφόρμα θα προσφέρει και ένα εργαλείο αυτό-αξιολόγησης που θα εκτιμά το επίπεδο της συμπεριληπτικότητας του οργανισμού.
Στην παρούσα φάση, η κοινοπραξία του έργου προετοιμάζει την υλοποίηση των πρώτων δύο αποτελεσμάτων. Πραγματοποιείται έρευνα για τις ανάγκες των μεταναστριών που σπουδάζουν στα κέντρα ΕΕΚ, καθώς και του προσωπικού αυτών, η οποία υλοποιείται μέσω ερωτηματολογίων και διεξαγωγής focus groups.
Η ομάδα του προγράμματος:







