Co.De: Συνεργατικός σχεδιασμός για τα σχολεία του μέλλοντος!

Το έργο Co.De. (Αριθμός Έργου: 2023-1-ES01-KA220-SCH-000154536), που παρουσίασε το Fundació Privada Trams στην Ισπανία σε συνεργασία με εταίρους από την Ιταλία, τη Βουλγαρία, την Ελλάδα, την Πορτογαλία, τη Ρουμανία και την Τουρκία, έχει ως στόχο να υποστηρίξει την Ευρώπη στην αντιμετώπιση της πρόωρης σχολικής εγκατάλειψης, παρέχοντας συγκεκριμένα και καινοτόμα ηλεκτρονικά εργαλεία για την υλοποίηση μαθησιακών πρακτικών που βασίζονται στον συνεργατικό σχεδιασμό στις τάξεις και να συμβάλει αντίστοιχα στην αναβάθμιση των δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Θα προάγει μια νέα, καινοτόμο και διεπιστημονική προσέγγιση στη διδασκαλία και τη μάθηση στα σχολεία, ενθαρρύνοντας την καινοτομία στον σχεδιασμό και στην εκπαίδευση και καθιερώνοντας πιο «μαθητοκεντρικές προσεγγίσεις». Το έργο θα παράσχει συγκεκριμένα και ψηφιακά εργαλεία για την υλοποίηση μαθησιακών πρακτικών που βασίζονται στον συνεργατικό σχεδιασμό στις τάξεις και την αναβάθμιση των ικανοτήτων των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τον συνεργατικό σχεδιασμό.
Καθώς το έργο αποσκοπεί στην καταπολέμηση της πρόωρης σχολικής εγκατάλειψης και στην αποδοχή της εκπαιδευτικής επανάστασης προς τη μάθηση μέσω συνεργατικού σχεδιασμού, προκύπτουν άλλοι τρεις συγκεκριμένοι στόχοι:
- η προώθηση μιας νέας, καινοτόμου και διεπιστημονικής προσέγγισης στη διδασκαλία και την εκμάθηση της μεθόδου του συνεργατικού σχεδιασμού στα σχολεία, η ενίσχυση της καινοτομίας στον σχεδιασμό και την παροχή εκπαίδευσης, στις μεθόδους διδασκαλίας, στις τεχνικές αξιολόγησης και στα μαθησιακά περιβάλλοντα, καθώς και περισσότερες «μαθητοκεντρικές προσεγγίσεις»,
- η ενθάρρυνση της αναβάθμισης των ικανοτήτων των εκπαιδευτικών στον τομέα του συνεργατικού σχεδιασμού,
- η παροχή ψηφιακών εργαλείων για την εφαρμογή της μάθησης μέσω συνεργατικού σχεδιασμού στις τάξεις.
Ο πρώτος άξονας δραστηριοτήτων θα στοχεύει στην ανάπτυξη ενός μοντέλου ικανοτήτων για τον συνεργατικό σχεδιασμό και ευκαιρίες μικρομάθησης για τη μάθηση με συνεργατικό σχεδιασμό, που απευθύνονται αμφότερα σε εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της ΕΕ.
Ο δεύτερος άξονας δραστηριοτήτων αποβλέπει στην υλοποίηση ενός εργαλείου co.de. για τις αίθουσες διδασκαλίας και μία πλατφόρμα βάσει Moodle, που σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε για να υποστηρίξει τα σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (εκπαιδευτικοί και μαθητές/-τριες) σχετικά με τη χρήση και την υιοθέτηση της μάθησης με συνεργατικό σχεδιασμό στην τάξη μέσω μιας διεπιστημονικής προσέγγισης.
Οι άμεσα ωφελούμενοι/-ες από το έργο είναι οι εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της ΕΕ, οι οποίοι/-ες θα αναβαθμίσουν και θα επαναπροσδιορίσουν τις γνώσεις τους σε σχέση με τη μάθηση βάσει συνεργατικού σχεδιασμού, θα βελτιώσουν τις δεξιότητες διδακτικής και θα αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις στον τομέα της εκπαίδευσης. Θα επωφεληθούν από τα εξής:
- ένα νέο μοντέλο ικανοτήτων σχετικά με τις απαραίτητες δεξιότητες για την υιοθέτηση της μάθησης βάσει συνεργατικού σχεδιασμού,
- μικρές δόσεις γνώσης για την αναβάθμιση και την επικαιροποίηση των δεξιοτήτων τους
- έναν καινοτόμο ηλεκτρονικό χώρο με ψηφιακό εκπαιδευτικό περιεχόμενο εμπνευσμένο από τον συνεργατικό σχεδιασμό, που θα χρησιμοποιείται στην τάξη.
- στενότερη επικοινωνία με τους μαθητές/-τριές τους.
Έμμεσα, το έργο θα βοηθήσει τους μαθητές/-τριες (ηλικίας 12-18 ετών) να κατανοήσουν τη νέα προσέγγιση του συνεργατικού σχεδιασμού που χρησιμοποιείται στην εκπαίδευσή τους, ώστε να ευαισθητοποιηθούν και να αναλάβουν μεγαλύτερη ευθύνη για τη δική τους εκπαιδευτική διαδικασία.
Το έργο βοηθά επίσης τα σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της ΕΕ, την αγορά εργασίας (με πιο καταρτισμένο εργατικό δυναμικό) και την κοινωνία των πολιτών (οι μαθητές/-τριες συμμετέχοντας στις διαδικασίες ανάπτυξης του σχολείου, θα αποκτήσουν συνείδηση και ανοιχτό μυαλό ως πολίτες, ικανοί/-ές να συμμετέχουν ενεργά στην κοινωνική ζωή).
Η σύμπραξη του έργου αποτελείται από εκπροσώπους των ακόλουθων οργανισμών:
- FUNDACIO PRIVADA TRAMS, Συντονιστής (Ισπανία)
- AINTEK SYMVOULOI EPICHEIRISEON EFARMOGES YPSILIS TECHNOLOGIAS EKPAIDEFSI ANONYMI ETAIREIA (Ελλάδα)
- EUROPEAN DIGITAL LEARNING NETWORK ETS (Ιταλία)
- BUDAKOV FILMS EOOD (Βουλγαρία)
- AGRUPAMENTO DE ESCOLAS JOSE ESTEVÃO (Πορτογαλία)
- INSPECTORATUL SCOLAR JUDETEAN IASI (Ρουμανία)
- MAMAK MEM – MAMAK DISTRICT DIRECTORATE OF NATIONAL EDUCATION (Τουρκία)
Επισκεφθείτε τον ιστότοπο: https://code-eduproject.eu/

