Γνωρίστε την μεθοδολογία CLIL
Η μεθοδολογία CLIL (Content and Language Integrated Learning) μπορεί στα ελληνικά να αποδοθεί ως η Ολοκληρωμένη Εκμάθηση Περιεχομένου και Γλώσσας (ΟΕΠΓ). Όταν κάνουμε λόγο για περιεχόμενο, εννοούμε το εκάστοτε μάθημα. Αυτό δηλαδή, δύναται να είναι για παράδειγμα τα Μαθηματικά, η Βιολογία, η Φυσική, η Γεωγραφία, η Λογοτεχνία, η Μουσική, τα Καλλιτεχνικά. Όταν αναφερόμαστε στη γλώσσα, εννοούμε τη γλώσσα στην οποία θα γίνει ένα μάθημα CLIL και η οποία -προσοχή εδώ- δεν μπορεί να είναι η μητρική γλώσσα των μαθητών. Σε Έλληνες μαθητές δηλαδή, που έχουν μητρική γλώσσα τα ελληνικά δεν είναι μάθημα CLIL να διδαχθούνε τη Μελέτη του Περιβάλλοντος στα ελληνικά. Αν όμως τη διδαχθούνε στα αγγλικά ή τα γαλλικά ή τα ιταλικά ή τα γερμανικά; Τότε, ναι, σε αυτήν την περίπτωση έχουμε μάθημα CLIL. Όπως γίνεται αντιληπτό, οι συνδυασμοί σε ένα μάθημα CLIL είναι άπειροι: Γιαπωνέζοι μαθητές έχουνε διδαχθεί μαθηματικά στα γερμανικά. Φινλανδοί μαθητές έχουνε διδαχθεί βιολογία στα δανέζικα. Πορτογάλοι μαθητές έχουνε διδαχθεί γεωγραφία στα αγγλικά.
Γιατί όμως να διαλέξει ένας δάσκαλος να διδάξει το μάθημά του με τη μεθοδολογία CLIL; Για να προσελκύσει το ενδιαφέρον των μαθητών του με κάτι διαφορετικό; Για να τους παροτρύνει να μιλήσουν σε μία ξένη γλώσσα; Για να τους ωθήσει στο να συμμετέχουν περισσότερο ενεργά στην τάξη; Αυτά και άλλα πολλά ωφέλιμα για τους μαθητές αποτελέσματα, ανακαλύπτουμε στο webinar της IDEC για το CLIL, το οποίο προσφέρεται σε 2 επίπεδα, διάρκειας 2 ωρών το καθένα. Το πρώτο είναι για αρχάριους, για όσους έχουν ελάχιστη εμπειρία πάνω στο CLIL ή για όσους δεν έχουν καθόλου εμπειρία, ενώ το δεύτερο είναι για προχωρημένους, για όσους έχουν εφαρμόσει το CLIL αρκετές φορές και αναζητούν τρόπους να το βελτιώσουν και να το εμπλουτίσουν. Και τα δύο αποτελούνται από το θεωρητικό μέρος και το πρακτικό, έτσι ώστε η θεωρία να συνδυάζεται με ασκήσεις. Ο συνδυασμός θεωρίας και πράξης είναι ευεργετικός στη διδασκαλία CLIL, μιας και παροτρύνει τους μαθητές να χρησιμοποιήσουν από το πρώτο κιόλας μάθημα την ξένη γλώσσα.
Όσοι είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τα 2 δωρεάν διαδικτυακά σεμινάρια που με μεγάλη επιτυχία διοργάνωσε η IDEC (10&13 Απριλίου 2020) με θέμα: «Η Ελληνική ως ξένη γλώσσα. Χρήση διαδικτυακών εργαλείων και ανάπτυξη επιχειρηματικών δεξιοτήτων με την μεθοδολογία CLIL», ενημερώθηκαν και για τη μεθοδολογία CLIL στη διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης γλώσσας, θέτοντας στο τέλος της σχετικής παρουσίασης τα ποικίλα ερωτήματά τους και λαμβάνοντας απαντήσεις πάνω σε αυτά. Ένα ακόμα δωρεάν διαδικτυακό σεμινάριο με το ίδιο θέμα θα πραγματοποιηθεί μετά το Πάσχα (αναμένεται η σχετική ημερομηνία).
Για περισσότερες πληροφορίες και για εγγραφές πατήστε εδώ: .

